در این مقاله با نبشی وال مش آشنا می‌شوید؛ پس با ما همراه باشید.
02188563504 – 02188567318
 
نبشی وال مش

نبشی وال مش

یکی از چالش‌های مهم در طراحی و اجرای سازه‌های ساختمانی، مهار دیوارها و تکیه‌گاه‌های آن‌ها و انتقال صحیح نیروهای وارده به دیوار به سازه اصلی است. دیوارها اجزای غیرسازه‌ای هستند که باید بتوانند نیروهای واردشده را به سازه منتقل کنند و تغییر شکل‌های ایجاد شده در آن‌ها را پذیرا باشند؛ از این‌رو نبشی وال مش گزینه مناسبی خواهد بود. مسیر انتقال بار در این اجزا نیازمند مقاومت و سختی مناسب است تا بتواند وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد. در راهکار وال‌ مش این اتصال به‌کمک نبشی گالوانیزه وال مش صورت می‌گیرد. در ادامه این مقاله، ضمن آشنایی با نبشی وال مش و کاربرد آن، قیمت نبشی وال مش نیز بررسی می‌شود.

نبشی وال مش چیست؟

نبشی وال مش نوعی پروفیل فلزی است که در سیستم وال‌ مش برای ایجاد اتصال و انتقال بار وارده به دیوارها به سازه به کار می‌رود. این نبشی‌ها بخشی از سیستم تسلیح دیوارند که وظیفه دارند دیوارهای پیرامونی و داخلی را به سازه اصلی متصل و نیروهای وارد بر دیوار را به سازه منتقل کنند.

نبشی وال مش با طراحی مناسب خود بر افزایش پایداری دیوار مؤثر است و نقش مهمی در تحمل نیروهای جانبی مانند زلزله و باد ایفا می‌کند. این قطعه از فولاد گالوانیزه ساخته می‌شود تا در برابر زنگ‌زدگی و شرایط محیطی مقاوم باشد.

به دلیل یک‌طرفه بودن دیوار مهارشده با وال‌ مش در راستای عمودی، نیروی وارد بر دیوار به سمت بالا و پایین دیوار هدایت می‌شود؛ بنابراین برای انتقال این نیروها نصب نبشی فقط زیر تیر بالای دیوار کفایت می‌کند و نیازی به نصب نبشی روی ستون‌ها نیست. (کف‌سازی به ضخامت حداقل 5 سانتی‌متر تکیه‌گاه مناسب در پایین دیوار را ایجاد می‌کند. در این شرایط نیازی به نصب نبشی در پایین دیوار نیست). در صورتی که طبق محاسبات نیاز به پوشش سرتاسری دیوار با مش الیاف شیشه باشد، توزیع نیرو در دو طرف صورت می‌گیرد و نبشی وال مش نیز باید روی ستون نصب شود.

نام محصول نبشی گالوانیزه وال مش
جنس فولاد گالوانیزه
ابعاد بال‌های نبشی 5 *10 سانتی‌متر
ضخامت 2 میلی‌متر

 

 

نبشی گالوانیزه وال مش

 

نصب نبشی وال مش

در ادامه به این پرسش پاسخ می‌دهیم که نبشی وال مش را چگونه و به چه تعداد نصب کنیم؟

نصب نبشی وال مش به سازه با استفاده از اتصالات مکانیکی مختلف امکان‌پذیر است؛ برای مثال، به‌منظور اتصال نبشی به تیرهای بتنی می‌توان از پیچ و رولپلاک استفاده کرد. انتخاب پیچ‌هایی با مقاومت کافی و ضدزنگ بودن آن‌ها نیز اهمیت دارد تا از خوردگی در طول زمان جلوگیری و دوام اتصال حفظ شود. پیچ بولتکس یکی از گزینه‌های کارآمد و سریع‌تر برای نصب نبشی است. این نوع پیچ‌ها بدون نیاز به رولپلاک نصب می‌شوند که سبب سرعت بخشیدن به فرایند نصب و کاهش مراحل اجرایی می‌شود.

به‌منظور تعیین تعداد نبشی مورد نیاز برای مهار دیوار محاسبات دقیق ضروری است. این محاسبات باید براساس ضوابط آیین‌نامه‌های طراحی انجام گیرد تا از تأمین ایمنی و کارایی دیوار اطمینان حاصل شود. درصورت نبود دستورالعمل‌های مشخص انجام آزمایش‌های مناسب برای اطمینان از مقاومت کافی و ظرفیت تغییرشکل‌پذیری نبشی‌ها الزامی است.

نبشی باید به گونه‌ای طراحی شود که تکیه‌گاه یا عضو غیرسازه‌ای که نبشی به آن متصل است، پیش از رسیدن نبشی به مقاومت طراحی خراب شود. یکی از نکات کلیدی در نصب نبشی وال مش رعایت حداقل فاصله 100 میلی‌متری از تیر یا ستون است.

 

 

خرید وال مش

 

قیمت نبشی وال مش

قیمت نبشی وال‌ مش به‌عنوان یکی از اجزای مهم در تقویت دیوارها، روی قیمت وال مش نیز تأثیرگذار است. در تابستان سال  1403، قیمت هر عدد نبشی وال مش حدود 23000 تومان است، اما این قیمت به عوامل مختلفی وابسته است و در طول زمان دچار تغییر خواهد شد؛ بنابراین بهترین راه برای اطلاع از قیمت نبشی وال مش، تماس با کارشناسان ما و استعلام قیمت این محصول است.

یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت نبشی وال مش قیمت فولاد است. از آنجا که نبشی‌ها از فولاد گالوانیزه ساخته می‌شوند، نوسان در بازار فولاد مستقیم بر قیمت نبشی اثر می‌گذارد؛ به همین دلیل تغییرات قیمتی فولاد در بازار می‌تواند به افزایش یا کاهش قیمت نبشی منجر شود. یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین هزینه نهایی پروژه، تعداد نبشی‌های مورد نیاز است. تعداد نبشی‌هایی که باید در پروژه استفاده شود، براساس طراحی و محاسبات مهندسی مشخص می‌شود.

مهار کردن دیوارها به تعداد معینی از نبشی‌ها نیاز دارد که این تعداد با توجه به ابعاد دیوار، تقاضای لرزه‌ای ساختمان و بار وارده به دیوار تعیین می‌شود؛ درنتیجه، هزینه کل نبشی که برای یک پروژه استفاده می‌شود، نه تنها به قیمت هر عدد نبشی بلکه به تعداد آن‌ها نیز وابسته است.

با توجه به این موارد، اگر تعداد نبشی‌های مورد نیاز در پروژه به‌درستی محاسبه شود، می‌توان برآورد دقیقی از هزینه‌های اجرای نبشی وال مش به دست آورد. توجه به این نکته ضروری است که در پروژه‌های ساختمانی، انتخاب مواد باکیفیت و استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ایمنی سازه نیز به‌طور کامل تضمین شود.

 

مشاوره تخصصی برای خرید وال مش: تضمین ایمنی و کیفیت در پروژه‌های ساختمانی

اگر برای خرید وال مش با کارشناسان ما تماس بگیرید، می‌توانید برآورد دقیقی از تمامی مصالح مورد نیاز، از جمله تعداد نبشی‌های مورد نیاز و قیمت نبشی وال مش دریافت کنید. این مشاوره به شما کمک می‌کند با اطمینان و دقت بیشتری پروژه خود را برنامه‌ریزی کنید و از کیفیت بالای وال‌ مش و دیگر مصالح ساختمانی که انتخاب می‌کنید، مطمئن باشید. انتخاب مصالح باکیفیت مانند نبشی وال مش نقش بسیار مهمی در تضمین ایمنی و دوام ساختمان شما دارد. ما در وال‌ مش با ارائه مصالح استاندارد و باکیفیت، به شما اطمینان می‌دهیم که پروژه‌های شما با بهترین راهکارها و مناسب‌ترین قیمت‌ها اجرا خواهند شد.